بانك اطلاعات جامع آهن آلات ايران بانك اطلاعات جامع آهن آلات ايران .

بانك اطلاعات جامع آهن آلات ايران

با تيرآهن دوبل آشنا شويد

  در اين نوشته سعي كرديم درباره ي تيرآهن دوبل و تيراهن ipe صحبت كرده و راهي را به شما پيشنهاد دهيم كه به راحتي قيمت تيرآهن را پيدا كنيد. همچنين با مطالعه اين نوشته با نحوه به دست آوردن قيمت روزانه تيرآهن و  يافتن يك مرجع مطمئن و معتبر براي خريد تير آهن هاي دوبل و تيراهن ipe آشنا خواهيد شد.

تيرآهن دوبل چيست

در ساخت اين تيرآهن ها از دو تيرآهن I  استفاده مي شود و توسط يك پليت و يك بست به هم متصل مي شوند. با توجه به شاخه هاي 12 متري اين تيرآهن،بايد اتصالي بين اين تيرآهن ها باشد . تيرآهن هاي دوبل در ساختمان هاي با ارتفاع بلند و سازه هاي فولادي استفاده مي شوند.

كاربرد تيراهن دوبل

كاربرد اين تيرآهن ها در پروژه هاي انبوه سازي عظيم است كه نيازمند فراهم آوردن امنيت قابل قبولي در سازه ها هستند، زيرا با توجه به وجود سطح مقطع پهن در تيرآهن هاي دوبل، ميزان كمتري از تنش را انتقال مي دهند كه اين كار باعث كاهش و خنثي سازي نيروي وارد و افزايش پايداري سازه مي شود.

تيرآهن هاي I به دو دسته تيرآهن INP  و تيرآهن IPE  تقسيم مي شوند كه هر كدام خصوصيات مخصوص به خود را دارند. به طور كلي تيرآهن هاي I  داراي استحكام و دوام بالايي هستند و به همين علت داراي محبوبيت زيادي نيز هستند.

فرآيند توليد ستون دوبل

زماني كه تيرآهن به تنهايي نتواند مقاومت و پايداري سازه را فراهم كند از  اين فرآيند استفاده مي شود. در اين فرآيند ستون ها به صورت دوبل به يكديگر متصل مي شوند و يك تيرآهن جديد را توليد مي كنند. تيرآهن توليدي از اين فرآيند مقاومتي خوبي در برابر تنش ها دارد. به طور كلي زماني كه يك نيم رخ از آهن با توجه به مشخصات فني سطح مقطعش نتواند استحكام لازم يك ستون را  ايجاد كند از اين فرآيند مي تواند بهره برد.

اتصال تيراهن ها

اتصال تيراهن ها با توجه به انواع پروفيل ها صورت مي پذيرد كه متداول ترين آنها به شرح زير مي باشد:

  • از طريق دوبله كردن: در اين روش، دو عدد تيرآهن را در كنار هم قرار مي دهند و سپس دو طرف و وسط آنها را طي عمليات جوشكاري به هم متصل مي كنند. بعد ستون را برمي گردانند و جوشكاري را مانند قبل انجام مي دهند. در سمت ديگر ستون نيز اين فرآيند انجام مي شود.
  • اتصال با يك ورق سرتاسري: در اين روش نيز مقاطع مركبي به روي دو نيمرخ متصل خواهد شد و يك مقطع مركبي جديد ايجاد مي شود. در اين روش، عمليات جوشكاري در فواصل ۳۰ سانتي متري صورت مي گيرد.
  • اتصال با قيد موازي و يا مورب: در اين روش نيز تيرآهن ها در فاصله مشخصي از هم قرار مي دهند. قيدهاي چپ و راستي وظيفه دارند تيرآهن ها را به هم متصل كنند.

تير دوبل

يكي از مهمترين قسمت هاي سازه كه وظيفه ايجاد پايداري و امنيت دارد تير دوبل است. لازم به ذكر است اين وظيفه با كيفيت تيرآهن رابطه ي مستقيم دارد، به طوري كه در صورت استفاده از تيرآهن هاي ضعيف نميتوان استحكام سازه را تضمين كرد. اين موضوع، نقش بسيار زياد تيرآهن با كيفيت را به خوبي نمايش مي دهد، به همين دليل هنگام خريد تيرآهن بايد به اين موضوع توجه كرد. توصيه مي شود خريد ستون دوبل را  از شركت هاي معتبري همچون آراد آهن انجام دهيد. تضمين كيفيت و تضمين قيمت از مهم ترين اصول اين بازرگاني به شمار مي رود.

قيمت تيرآهن

با توجه به استفاده ي ستون هاي دوبل در اكثر پروژه هاي عمراني، قيمت تيرآهن در هزينه تمام شده‌ي پروژه تاثيرگذار است.

در صورتي كه يافتن بهترين قيمت تيرآهن براي شما يك چالش محسوب مي شود و به دنبال يك مرجع معتبر آهن آلات هستيد، توصيه مي كنيم از وب سايت آراد آهن حتما بازيد نماييد. در اين سايت قيمت تمامي مقاطع فولادي به صورت روزانه به روزرساني مي شوند و قيمت روز مقاطع فولادي  نمايش داده مي شود.

تيرآهن دوبل

ابعاد تيرآهن ها بر اساس وزن مرده و زنده و همچنين تعداد طبقات مشخص مي شود. معمولا ستون هاي دوبل، ظاهري شبيه به قوطي هاي خالي دارند. يك تفاوت بزرگ در اين ميان وجود دارد كه از چهار سمت، باله هاي اين ستون بيرون آمده است.

يكي از مزيت هاي وجود اين باله ها ، افزايش مقاومت در برابر نيرو است. لازم به ذكر است رخ دادن برخي خطا ها مانند انجام جوشكاري نامناسب و غيره باعث به وجود آمدن اتصالات ضعيف در تيرآن دوبل مي شود . همواره تاكيد كارشناسان براي داشتن سازه هاي مقاوم استفاده از تيرآهن هاي با كيفيت و مقاوم است.  توصيه مي كنيم براي خريد ستون هاي دوبل از طريق بازرگاني آراد آهن اقدام كنيد. آراد آهن، تضمين كيفيت را با سال ها تجربه اي كه در اين حوزه به دست آورده، نشان مي دهد.

 

تيراهن ipe

از انواع تيرآهن هايي I شكل موجود در بازار، تيراهن ipe است. از زماني كه كاربرد ستون هاي دوبل در ساختمان سازي مطرح بود، نياز به تيرهايي سخت و با دوام بالا وجود داشت.

 در توليد  تيرآهن IPE از اتصالات با ورق فولادي تركيب ميشود كه باعث ميشود تيرآهن IPE  كشش بيشتري را تحمل كند. همچنين با توجه به كاهش ميزان استفاده از آهن و نصب ساده و راحت تر باعث كاهش قيمت و افزايش سرعت در به اتمام رساندن پروژه مي شود.

براي خريد تيرآهن IPE  مي توانيد به سايت اينترنتي آراد آهن مراجعه نماييد و سفارش خود را نهايي كنيد .

مهمترين نكته در هنگام خريد تيرآهن، اطلاع از قيمت به روز اين محصول است. سايت آراد آهن با داشتن قيمت روز تيرآهن همراه شما دوستان است.

جهت مشاهده كامل اين مطلب به دانشنامه آراد آهن مراجعه نماييد.


برچسب: قيمت تيرآهن، خريد تيرآهن، قيمت تيرآهن INP، قيمت تيرآهن IPE، خريد تيرآهن INP، خريد تيرآهن INP، تيراهن دوبل، تير دوبل، قيمت روز تيرآهن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۳:۳۷ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

روش هاي توليد و كاربردهاي شمش فولادي

 

شمش فولادي را مي توان به عنوان مهمترين ماده اوليه زنجيره فولاد نام برد. چرا كه شمش فولاد حلقه اتصال بين استخراج و فراوري آهن و آلياژهاي آن مي باشد. اين كالاي استراتژيك ماده اوليه براي ساخت بسياري از مقاطع فولادي از جمله ميلگرد، ورق فولادي، تيرآهن، نبشي ، ناوداني و سپري آهني مي باشد. در ادامه به بررسي انواع روش هاي توليد شمش فولاد به همراه معايب و مزاياي آن مي پردازيم.

 

روش هاي توليد شمش فولاد
شمش هاي فولادي در كارخانه هاي مختلفي ساخته مي شود. هر كارخانه با توجه به موقعيت جغرافيايي، دسترسي به انرژي، سطح تكنولوژي، نيروي انساني و ماده اوليه مصرفي از روش هاي مختلفي براي توليد شمش فولادي استفاده مي كند. در زير به معرفي مهمترين روش هايي كه براي توليد شمش فولادي استفاده مي شود مي پردازيم:

 

توليد شمش فولادي با روش كوره بلند
استفاده از كوره بلند رايج ترين روش براي توليد شمش فولادي است. دراين روش از سنگ آهن و آهن قراضه براي توليد شمش فولادي استفاده مي شود. براي ذوب مواد اوليه در اين روش با سرعت اكسيژن به كوره ها دميده مي شود و از آهك براي جداسازي ناخالصي ها استفاده مي شود. از مزاياي اين روش مي توان به ظرفيت توليد بالا و جداسازي كامل ناخالصي ها اشاره نمود.

 

توليد شمش فولادي با استفاده از كوره قوس الكتريكي
مواد اوليه براي اين روش ضايعات فولادي مي باشد. در اين روش با استفاده از الكترود هاي كربني جريان الكتريكي براي ايجاد حرارت لازم براي ذوب ضايعات فلزي فراهم مي شود. از مزاياي اين روش قابليت كنترل دما، كيفيت بالاي شمش توليد شده و مضرات زيست محيطي بسيار كمتر مي توان اشاره نمود.

 

توليد شمش با استفاده از كوره ذوب القايي
دراين روش حرارت لازم براي ذوب قراضه و ضايعات فلزي از طريق ايجاد يك ميدان مغناطيسي قوي فراهم مي شود. از مزاياي اين روش نداشتن آلودگي زيست محيطي و صوتي ، كيفيت بالاي محصولات و صرفه جويي در مصرف انرژي است.

 

توليد شمش با استفاده از احياي مستقيم
در اين روش از آهن قراضه به عنوان ماده اوليه ، از گاز طبيعي به عنوان سوخت و از كك، آهك و بنتونيت به عنوان احيا گر و سرباره ساز استفاده مي شود

 

انواع شمش فولادي و كاربرد‌هاي شمش فولادي
شمش‌هاي فولادي براساس ابعاد به انواع مختلفي تقسيم مي‌شوند. از هركدام از اين انواع براي ساخت محصولات خاصي استفاده مي‌شود كه در زير به ان اشاره شده است:

بيلت: بيلت يا شمشال با نام انگليسي Billet نوعي از شمش فولادي است كه مقطع مربع شكل و يا دايره‌ي دارد و در حالت مربعي اضلاع آن با هم برابر هستند. بيلت‌ها در جهان به نام CCM شناخته مي‌شوند. اين شمش‌هاي فولادي در عرض‌هاي كمتر از 15 سانتيمتر ساخته مي‌شوند. به دليل طويل بودن بيلت نسبت به شمش، از آن درتوليد ميلگرد، تيرآهن، سپري فابريك، ناوداني، قوطي، ريل، سيم‌ها و مفتول‌ها كه به طول بيشتري نياز دارند استفاده مي‌شود.

فابريك: بلوم، فابريك يا شمشه با نام انگليسي Bloom  يكي ديگر از انواع شمش‌هاي فولادي است. بلوم‌ها از خانواده‌ي همان بيلت‌ها هستند كه ابعاد متفاوتي دارد. بلوم‌ها برخلاف بيلت‌ها داراي عرض بيش از 15 سانتي‌متر هستند. از بلوم براي ساخت ريل، سپري، ناوداني، نبشي، پروفيل، قوطي و … استفاده مي‌شود.

اسلب: اسلب يا تختال با نام انگليسي Slab رايج‌ترين نوع شمش فولادي محسوب مي‌شود. از ويژگي ابعادي اسلب مي‌توان به بزرگي عرض نسبت به ضخامت و حالت تخت بودن آن اشاره كرد. تختال‌ها بين 4 تا 12 متر طول دارند و از آن‌ها براي توليد محصولاتي نظير انواع ورق‌ فولادي استفاده مي‌شود.

 

مرجعي براي خريد شمش فولادي
بازرگاني آراد آهن به عنوان مرجع فروش و قيمت گذاري آهن آلات در داخل كشور با بيش از ۲۰ سال سابقه است. اين شركت جهت رفاه حال مشتريان اقدام به دريافت مجوزهاي لازم براي فروش غيرحضوري نموده است. شما مي‌توانيد از طريق پايگاه اينترنتي اين شركت به  آدرس: www.aradahan.com   از قيمت‌ شمش فولادي3SP  و قيمت شمش فولادي5SP  به صورت لحظه‌ي و روزانه اطلاع پيدا كنيد. در حال حاضر بازرگاني آرادآهن اقدام به صادرات انواع محصولات فولادي به كشورهاي منطقه نموده است.

شما به راحتي مي‌توانيد با برقراري تماس با شماره‌ي: ۳۴۰۵۵-۰۳۱ قيمت‌ها را استعلام و سفارش خود را ثبت نماييد.

براي خواندن متن كامل اين مقاله به دانشنامه آراد آهن مراجعه نماييد.


برچسب: شمش فولاد، قيمت شمش، قيمت آهن، آهن آلات، قيمت ميلگرد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۱:۱۹ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)