بانک اطلاعات جامع آهن آلات ایران بانک اطلاعات جامع آهن آلات ایران .

بانک اطلاعات جامع آهن آلات ایران

با تیرآهن دوبل آشنا شوید

  در این نوشته سعی کردیم درباره ی تیرآهن دوبل و تیراهن ipe صحبت کرده و راهی را به شما پیشنهاد دهیم که به راحتی قیمت تیرآهن را پیدا کنید. همچنین با مطالعه این نوشته با نحوه به دست آوردن قیمت روزانه تیرآهن و  یافتن یک مرجع مطمئن و معتبر برای خرید تیر آهن های دوبل و تیراهن ipe آشنا خواهید شد.

تیرآهن دوبل چیست

در ساخت این تیرآهن ها از دو تیرآهن I  استفاده می شود و توسط یک پلیت و یک بست به هم متصل می شوند. با توجه به شاخه های 12 متری این تیرآهن،باید اتصالی بین این تیرآهن ها باشد . تیرآهن های دوبل در ساختمان های با ارتفاع بلند و سازه های فولادی استفاده می شوند.

کاربرد تیراهن دوبل

کاربرد این تیرآهن ها در پروژه های انبوه سازی عظیم است که نیازمند فراهم آوردن امنیت قابل قبولی در سازه ها هستند، زیرا با توجه به وجود سطح مقطع پهن در تیرآهن های دوبل، میزان کمتری از تنش را انتقال می دهند که این کار باعث کاهش و خنثی سازی نیروی وارد و افزایش پایداری سازه می شود.

تیرآهن های I به دو دسته تیرآهن INP  و تیرآهن IPE  تقسیم می شوند که هر کدام خصوصیات مخصوص به خود را دارند. به طور کلی تیرآهن های I  دارای استحکام و دوام بالایی هستند و به همین علت دارای محبوبیت زیادی نیز هستند.

فرآیند تولید ستون دوبل

زمانی که تیرآهن به تنهایی نتواند مقاومت و پایداری سازه را فراهم کند از  این فرآیند استفاده می شود. در این فرآیند ستون ها به صورت دوبل به یکدیگر متصل می شوند و یک تیرآهن جدید را تولید می کنند. تیرآهن تولیدی از این فرآیند مقاومتی خوبی در برابر تنش ها دارد. به طور کلی زمانی که یک نیم رخ از آهن با توجه به مشخصات فنی سطح مقطعش نتواند استحکام لازم یک ستون را  ایجاد کند از این فرآیند می تواند بهره برد.

اتصال تیراهن ها

اتصال تیراهن ها با توجه به انواع پروفیل ها صورت می پذیرد که متداول ترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • از طریق دوبله کردن: در این روش، دو عدد تیرآهن را در کنار هم قرار می دهند و سپس دو طرف و وسط آنها را طی عملیات جوشکاری به هم متصل می کنند. بعد ستون را برمی گردانند و جوشکاری را مانند قبل انجام می دهند. در سمت دیگر ستون نیز این فرآیند انجام می شود.
  • اتصال با یک ورق سرتاسری: در این روش نیز مقاطع مرکبی به روی دو نیمرخ متصل خواهد شد و یک مقطع مرکبی جدید ایجاد می شود. در این روش، عملیات جوشکاری در فواصل ۳۰ سانتی متری صورت می گیرد.
  • اتصال با قید موازی و یا مورب: در این روش نیز تیرآهن ها در فاصله مشخصی از هم قرار می دهند. قیدهای چپ و راستی وظیفه دارند تیرآهن ها را به هم متصل کنند.

تیر دوبل

یکی از مهمترین قسمت های سازه که وظیفه ایجاد پایداری و امنیت دارد تیر دوبل است. لازم به ذکر است این وظیفه با کیفیت تیرآهن رابطه ی مستقیم دارد، به طوری که در صورت استفاده از تیرآهن های ضعیف نمیتوان استحکام سازه را تضمین کرد. این موضوع، نقش بسیار زیاد تیرآهن با کیفیت را به خوبی نمایش می دهد، به همین دلیل هنگام خرید تیرآهن باید به این موضوع توجه کرد. توصیه می شود خرید ستون دوبل را  از شرکت های معتبری همچون آراد آهن انجام دهید. تضمین کیفیت و تضمین قیمت از مهم ترین اصول این بازرگانی به شمار می رود.

قیمت تیرآهن

با توجه به استفاده ی ستون های دوبل در اکثر پروژه های عمرانی، قیمت تیرآهن در هزینه تمام شده‌ی پروژه تاثیرگذار است.

در صورتی که یافتن بهترین قیمت تیرآهن برای شما یک چالش محسوب می شود و به دنبال یک مرجع معتبر آهن آلات هستید، توصیه می کنیم از وب سایت آراد آهن حتما بازید نمایید. در این سایت قیمت تمامی مقاطع فولادی به صورت روزانه به روزرسانی می شوند و قیمت روز مقاطع فولادی  نمایش داده می شود.

تیرآهن دوبل

ابعاد تیرآهن ها بر اساس وزن مرده و زنده و همچنین تعداد طبقات مشخص می شود. معمولا ستون های دوبل، ظاهری شبیه به قوطی های خالی دارند. یک تفاوت بزرگ در این میان وجود دارد که از چهار سمت، باله های این ستون بیرون آمده است.

یکی از مزیت های وجود این باله ها ، افزایش مقاومت در برابر نیرو است. لازم به ذکر است رخ دادن برخی خطا ها مانند انجام جوشکاری نامناسب و غیره باعث به وجود آمدن اتصالات ضعیف در تیرآن دوبل می شود . همواره تاکید کارشناسان برای داشتن سازه های مقاوم استفاده از تیرآهن های با کیفیت و مقاوم است.  توصیه می کنیم برای خرید ستون های دوبل از طریق بازرگانی آراد آهن اقدام کنید. آراد آهن، تضمین کیفیت را با سال ها تجربه ای که در این حوزه به دست آورده، نشان می دهد.

 

تیراهن ipe

از انواع تیرآهن هایی I شکل موجود در بازار، تیراهن ipe است. از زمانی که کاربرد ستون های دوبل در ساختمان سازی مطرح بود، نیاز به تیرهایی سخت و با دوام بالا وجود داشت.

 در تولید  تیرآهن IPE از اتصالات با ورق فولادی ترکیب میشود که باعث میشود تیرآهن IPE  کشش بیشتری را تحمل کند. همچنین با توجه به کاهش میزان استفاده از آهن و نصب ساده و راحت تر باعث کاهش قیمت و افزایش سرعت در به اتمام رساندن پروژه می شود.

برای خرید تیرآهن IPE  می توانید به سایت اینترنتی آراد آهن مراجعه نمایید و سفارش خود را نهایی کنید .

مهمترین نکته در هنگام خرید تیرآهن، اطلاع از قیمت به روز این محصول است. سایت آراد آهن با داشتن قیمت روز تیرآهن همراه شما دوستان است.

جهت مشاهده کامل این مطلب به دانشنامه آراد آهن مراجعه نمایید.


برچسب: قیمت تیرآهن، خرید تیرآهن، قیمت تیرآهن INP، قیمت تیرآهن IPE، خرید تیرآهن INP، خرید تیرآهن INP، تیراهن دوبل، تیر دوبل، قیمت روز تیرآهن،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۳:۳۷ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)