بانك اطلاعات جامع آهن آلات ايران بانك اطلاعات جامع آهن آلات ايران .

بانك اطلاعات جامع آهن آلات ايران

ميلگرد ذوب آهن؛ ويژگي‌ها و كاربردها

 

 

ميلگرد ذوب آهن اصفهان يكي از معروف ترين محصولات كارخانه ذوب آهن اصفهان است كه به دليل كيفيت بسيار بالاي آن، در بين مصرف‌كنندگان محصولات فولادي طرفداران بسياري دارد

انواع ميلگرد ذوب آهن

در كارخانه ذوب آهن اصفهان، ميلگرد ساده و ميلگرد آجدار در سايزهاي گوناگون توليد مي‌شود. ميلگردهاي آجدار توليدي مجموعه ذوب آهن از نظر شكل ظاهري به سه دسته آجدار مارپيچ، جناقي و مركب تقسيم مي‌شود. 

مشخصات و استانداردهاي ميلگرد ذوب آهن

ميلگرد آجدار ذوب آهن در گريدهاي A1, A2, A3, A4 و با قطرهاي مختلف و بر اساس استاندارد ملي ايران به شماره 3132 ، استاندارد Gost  روسي، استاندارد  ASTM A 615 ، استاندارد ژاپني JIS G3112 و استاندارد DIN آلمان مي‌باشد. بر روي هر شاخه از ميلگرد ذوب آهن علامت اختصاري ESCO حك مي‌شود كه نشاني براي تشخيص اصالت محصول محسوب مي‌شود

 

 

 

قيمت ميلگرد ذوب آهن

 

عوامل موثر بر قيمت ميلگرد ذوب آهن

به طور كلي قيمت ميلگرد بر اساس وزن آن محاسبه مي‌شود، بنابراين يكي از عوامل موثر بر قيمت روز ميلگرد هاي توليدي كارخانه ذوب آهن، وزن اين محصول مي‌باشد كه با توجه به ضخامت و طول آن تعيين مي‌شود. گريد ميلگرد يكي ديگر از عوامل تاثيرگذار بر قيمت اين محصول مي‌باشد.

نوسانات بازار ارز و نوسانات بازار فولاد يكي ديگر از عوامل تاثيرگذار بر قيمت اين كالا در بازار آهن آلات مي‌باشد كه موجب نوسان قيمت اين محصول مي‌شود.

بازرگاني آرادآهن به عنوان يكي از معتبرترين و مطرح‌ترين مرجع فروش ميلگرد كارخانه ذوب آهن در بازار آهن آلات ايران شناخته مي‌شودكه با ارائه بهترين و مناسب‌ترين قيمت ميلگرد ذوب آهن اصفهان در سايزها و ابعاد مختلف، توانسته جايگاه ويژه‌اي را در بين خريداران اين محصول بدست آورد؛ در همين راستا آرادآهن، علاوه بر كسب بالاترين ميزان رضايت در بين مشتريان، حجم بالايي از فروش اين محصول در بازار فولاد اصفهان و ساير شهرهاي ايران را نيز بر عهده دارد. شما مي‌توانيد جهت استعلام قيمت نهايي و يا خريد ميلگرد ذوب آهن از آراد آهن با كارشناسان فروش اين مجموعه تماس حاصل فرماييد.

براي مطالعه كامل مقاله ميلگرد ذوب آهن؛ ويژگي‌ها و كاربردها به دانشنامه آراد آهن مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۱:۱۹ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي ورق سياه

 

قيمت ورق سياه فولاد مباركه اصفهان به عنوان پرفروش‌ترين ورق سياه داخلي است. به طور كلي ورق سياه به عنوان يك محصول اوليه به منظور مصرف در صنايع گوناگون است.

ورق سياه چه ويژگي‌هايي دارد؟

ورق سياه از نورد گرم شمش‌هاي فولادي به دست مي‌آيد. قرار گرفتن در معرض دماي بالا به اين ورق ويژگي‌هايي چون: انعطاف پذيري، قابليت جوشكاري، مقاومت بيشتر در برابر ضربه و فشار و ظاهري مات و سياه مي‌بخشد.

وزن ورق سياه را مي‌توانيد از طريق فرمول زير به دست آوريد و يا با مراجعه به جدول اشتال وزني مشاهده نماييد.

وزن ورق سياه = طول ورق  * عرض ورق  * ضخامت ورق  * چگالي ورق (۷.۸۵)

شايان ذكر است در اين فرمول اعداد مربوط به ابعاد ورق بايد برحسب ميليمتر وارد شود.

شما مي‌توانيد قيمت ورق سياه در ابعاد مختلف و برندهاي گوناگون را در سايت و يا كانال تلگرامي آرادآهن مشاهده و مقايسه نماييد. تمامي قيمت‌هاي منتشر شده به روز است و بلافاصله بعد از هرگونه نوساني كه نرخ‌ها را دچار تغيير كند، قيمت‌هاي جديد در سايت و يا كانال به روزرساني مي‌شود.

انواع ورق سياه

 

  • ورق سياه St37: ورق سياه گريد St37 در بازار اصطلاحاً به ورق سياه معمولي شناخته مي‌شود. در آلياژ اين گريد از ورق سياه از ميزان درصد كربن كمتري استفاده مي شود.
  • ورق سياه St52: ورق سياه گريد St52 يا ورق صنعتي در آلياژ و تركيب شيميايي خود از ميزان كربن بيشتري برخوردار است

ورق سياه فابريك به چه معني است؟

ورق‌هاي سياه كه ضخامتي بين ۱.۵ تا ۱۵ ميليمتر دارند، به صورت رول و در طول‌هاي مشخص بسته بندي و به بازار عرضه مي‌شوند. از اين رو به آن‌ها ورق سياه رول شده، كويل و يا كلاف گفته خواهد شد.ورق سياهي كه به صورت برش زده شده در بازار عرضه مي‌شود، ورق سياه فابريك و يا شيت خوانده خواهد شد.

در اين ميان انواع ورق سياه موجود در بازار، خريد ورق سياه فولاد مباركه اصفهان بيشترين متقاضي را به خود اختصاص مي‌دهد و اين افزايش تقاضا بالا رفتن قيمت ورق سياه فولاد مباركه اصفهان را در بازار به دنبال داشته است

از كجا ورق سياه بخريم؟

براي خريد ورق سياه در صورتي كه نياز به تناژ بالايي از اين محصول داريد، مي‌توانيد به صورت مستقيم به كارخانه مراجعه نماييد. اما با توجه به اين كه بيشتر كارخانجات معتبر محصولات خود را با شرايط ويژه‌ي چون فروش در تناژهاي بسيار بالا و به صورت سبدي و فروش از طريق بورس عرضه مي‌نمايند خريد از كارخانه با دشواري‌ها و محدوديت‌هاي فراواني روبرو است.

شما مي‌توانيد براي خريد ورق سياه به مراكز فروش اصلي و معتبر آهن آلات در سراسر كشور مراجعه كرده و يا براي سهولت در خريد و صرفه جويي در زمان خود به صورت اينترنتي و از طريق بازرگاني آرادآهن اقدام كنيد.

بازرگاني آرادآهن يكي از مراجع اصلي فروش ورق سياه در كشور به شمار مي‌رود كه با تمامي كارخانجات بزرگ داخلي همكاري‌هاي نزديكي داشته و مي‌تواند با كمترين قيمت ورق سياه موردنياز شما را تأمين و در هركجاي كشور كه هستيد، برايتان ارسال كند.

براي ثبت سفارش خود از طريق اين بازرگاني و يا استعلام بهترين قيمت ورق سياه با شماره‌ي ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگيريد.

 جهت مطالعه كامل اين مقاله به دانشنامه آرادآهن مراجعه نماييد.


برچسب: ورق،ورق سياه،ورق سياه فولادمباركه،خريد ورق سياه،فروش ورق سياه،ورق st52،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۶:۴۳ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

كارخانه هاي توليد كننده شمش فولادي در ايران

 

در اين مقاله به بررسي انواع شمش فولادي، روش‌هاي توليد و كارخانجات توليد كننده آن مي پردازيم.

 انواع شمش فولادي

۱- شمش

شمش‌هاي فولادي با سطح مقطعي ذوزنقه‌ي شكل و با طولي حداكثر ۲ متر توليد مي‌شوند.

۲-  بيلت

به شمش هايي كه از نظر طولي بزرگتر از شمش هاي فولادي هستند و سطح مقطع دايره اي و مربعي دارند بيلت مي گويند

بيلت‌ها در دو گريد آلياژي مختلف 3sp و 5sp  توليد مي‌شوند. بيلت 5sp از استحكام بيشتر و انعطاف پذيري كمتري نسبت به بيلت 3sp برخوردار است.

۲-  بلوم

بلوم يا شمشه بسيار شبيه بيلت ها هستند تفاوت اين دو شمش در مشخصات عرضي است . عرض بلوم از ۱۵ سانتي متر بيشتر خواهد شد به بيان ديگر سطح مقطع آن از ۲۳۰ سانتي متر مربع بزرگتر است.

۳- اسلب

اين نوع از شمش فولادي داراي سطح مقطعي مستطيل شكل است. اسلب كه به آن تختال نيز گفته مي شود  به صورت استاندارد داراي ضخامت ۲۳۰ ميليمتر، عرض ۱.۲۵ و طول ۱۲ متري است.

 

مراحل توليد شمش در كارخانه هاي توليد كننده شمش فولادي

مراحل توليد شمش فولادي با توجه به كارخانه و نوع كوره‌ي آن متفاوت است. اما به طور كلي براي توليد شمش فولادي از سنگ آهن به عنوان ماده اوليه استفاده مي‌شود. براي تبديل سنگ آهن به شمش فولادي كارخانجات مختلف از سه روش متداول زير استفاده مي‌كنند:

۱-  كوره بلند

 در روش كوره بلند ابتدا گندله سنگ آهن را به همراه كك و آهك و به منظور توليد آهن خام وارد كوره‌هاي بلند مي‌كنند.بعد از اينكه آهن خام توليد شد آن را براي مذاب كردن به كانورتر مي‌برند. در اين مرحله براي كنترل و كاهش ميزان ناخالصي مواد مذاب از دميدن اكسيژن توسط دو لوله بلند نيزه‌ي شكل استفاده مي‌كنند. در آخر اين را براي قالب سازي به واحد ريخته گري ارسال مي‌كنند.

۲-  كوره قوس الكتريكي

كوره‌هاي قوس الكتريكي به وسيله الكترودها و ايجاد جريان الكتريكي فولاد را ذوب مي‌كند. در اين كوره‌ها ضايعات فولادي به همراه آهك توسط سبدهاي مخصوصي به داخل كوره ريخته مي‌شود.  به محض ريختن اين مواد داخل كوره الكترودها پايين رفته و جريان الكتريكي برقرار مي‌شود.

۳-  كوره ذوب القايي

 دور تا دور كوره هاي ذوب القايي را سيم پيچي كرده‌اند. هنگام برقراري جريان الكتريكي اين سيم پيچ‌ها ميدان مغناطيسي ايجاد مي‌كنند كه گرماي حاصل از اين ميدان موجب ذوب قراضه‌هاي فولاد داخل كوره خواهد شد.

كاربرد شمش فولادي بسته به نوع آن متفاوت و به شرح زير خواهد بود:

بيلت: از بيلت‌هاي فولادي به منظور ساخت مقاطع و پروفيل‌هاي فولادي چون انواع ميلگرد، نبشي، تسمه، لوله فولادي استفاده مي‌شود.

اسلب: كاربرد اسلب توليد انواع ورق فولادي و لوله‌هاي درزدار است.

قيمت روز شمش

قيمت روز شمش فولادي همانند ديگر مقاطع فولادي و صنعتي تحت تأثير عوامل مختلف دچار نوسانات لحظه‌ي است.در واقع قيمت هر كيلو شمش فولادي با در نظر گرفتن عواملي چون: نرخ و قيمت روز ارز، انرژي، ميزان عرضه و تقاضا، هزينه توليد كارخانجات، قيمت‌ جهاني فولاد و … تعيين و سپس از طريق مراجع اصلي اعلام مي‌شود. هم چنين شايان ذكر است كه نرخ شمش فولادي به كارخانه توليد كننده آن نيز بستگي دارد چرا كه كارخانجات مختلف محصولات خود را با كيفيت‌هاي متفاوتي توليد مي‌كنند.

بازرگاني آرادآهن براي دسترسي راحت كاربران خود قيمت روز شمش فولادي را به طور مرتب در سايت و كانال تلگرامي خود به روز رساني و منتشر مي‌كند.شما هم چنين مي‌توانيد جهت استعلام قيمت خريد شمش و يا بهره‌مندي از مشاوره متخصصان فروش ما با شماره‌ي ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگيريد.

جهت مطالعه كامل مقاله بالا به دانشنامه آراد آهن مراجعه نماييد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۶:۴۰ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

همه چيز در مورد ناوداني

 

 

 

ناوداني يكي از مهمترين پروفيل باز است كه به دو روش پرسي و فابريك تولدي مي شود. علاوه بر اين ناوداني به دو نوع ناوداني سبك و سنگين و از نظر ظاهري به دو دسته ناوداني ساده و مشبك تقسيم مي شود

ناوداني هاي موجود در بازار به با استفاده از دو استاندارد UPE  و UPN  توليد مي شوند. در استاندارد UPE  ناوداني داراي دو بال موازي بودع و از نظر ظاهري شبيه حرف انگليسي C  است . اما در ناوداني UPN  بال ها مخروطي شكل  هستند و شبيه حرف Uهستند.

از مهم‌ترين ويژگي‌ها ناوداني مي‌توان به مواردي چون: مقاومت بالا، نصب سريع و آسان، طول عمر زياد و .. اشاره كرد.

مشخصات فني و كاربرد ناوداني

مهم‌ترين مشخصات ناوداني‌ها سايز و وزن آن‌هاست. سايز يا نمره ناوداني برابر با عرض جان ناوداني است. براي مثال منظور از ناوداني ۸ در بازار ناوداني است كه عرض جان آن معادل ۸۰ ميليمتر است.

 سايز ۸ و ۱۰ ناوداني كاربرد فراواني كه دارند پرفروش ترين سايزهاي ناوداني هستند.

كاربرد ناوداني:

  • به عنوان مهاربند براي استوار سازي مجدد ديوارهاي آسيب ديده
  • استفاده در ساخت قالب‌ها و نماهاي ساختمان
  • استفاده در ساخت پايه‌هاي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي و گاردريل‌ها
  • كاربرد در ساخت چارچوب ‌هاي در و پنجره، قفسه‌ها
  • استفاده در ساخت خرپا، باد بند

 

 

عوامل تاثيرگذار بر قيمت روز ناوداني

قيمت روز ناوداني همانند ديگر مقاطع فولادي به طور مستقيم با شاخص هاي قيمت بازار آهن و فولاد كشور در ارتباط است. اين شاخص ها عبارتند از: نرخ دلار، قيمت جهاني سنگ آهن و فولاد، هزينه حمل و نقل، هزينه انرژي، هزينه نيروي انساني و ميزان عرضه و تقاضا در بازار. قيمت روز ناوداني بعد از در نظر گرفتن اين شاخص ها تعيين و توسط مراجع اصلي اعلام مي‌شود. بازرگاني آرادآهن به صورت روزانه، بعد از اعلام نرخ جديد هر يك از محصولات از سوي كارخانه و يا بازار، قيمت‌هاي درج شده در سايت و كانال تلگرامي خود را به روز رساني مي‌كند.

آراد آهن، مرجع فروش ناوداني در ايران

آراد آهن، مرجع فروش ناوداني در ايران و يكي از مراجع عرضه كننده انواع آهن آلات در سراسر كشور به شمار مي‌رود. اين بازرگاني با برقراري ارتباط مستقيم با كارخانجات اصلي و مطرح داخلي و نيز واردات انواع محصولات فولادي با كيفيت از كشورهاي خارجي مي تواند سبدي متنوع از محصولات فولادي را پيش روي مشتريان خود قرار دهد.

شما مي‌توانيد در هر كجاي ايران با تكميل و ارسال فرم ثبت سفارش موجود در سايت بازرگاني آراد آهن، محصولات فولادي از جمله انواع ناوداني را با كمترين زحمت و قيمت به صورت غيرحضوري خريد نماييد. پس از ثبت سفارش همكاران ما در اولين فرصت با شما تماس مي گيرند و سفارش شما را قطعي و در اسرع وقت به همراه فاكتور رسمي و ضمانت كيفيت به آدرس مورد نظر شما ارسال خواهند كرد.

 

جهت مطالعه اين مقاله به دانشنامه آراد آهن مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۳:۴۱ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

راهنماي خريد ورق آجدار

 

ورق آجدار را به عنوان ورق شطرنجي يا ورق برجسته نيز ميشناشند. دليل استفاده از اين ورق‌ها بسيار واضح است. ايجاد اصطكاك و جلوگيري از ليز خوردن افراد… اما كاربرد اين ورق‌ها به همين جا ختم نمي‌شود.ورق آجدار فولاد مباركه اصفهان بهترين نوع و با كيفيت ترين نوع ورق آجدا است، كه شما مي توانيدبراي خريد ورق آجدار فولاد مباركه اصفهان و اطلاع از قيمت ورق آجدار فولاد مباركه اصفهان با مشاوران ما در آراد آهن تماس بگيريد

ورق آجدار چيست؟

ورق برجسته يا آجدار يك ورق فولادي از جنس ورق سياه، ورق گالوانيزه، ورق استيل و …. است كه بر روي آن شكل‌هاي هندسي منظم طبق الگويي خاص تكرار شده‌اند.در واقع ورق برجسته آجدار همان ورق سياه يا ورق روغني است كه در مرحله‌ي آخر توليد توسط يك غلتك الگودار برجسته مي ‌شود

ورق‌ها آجدار از نظر جنس ورق و آلياژ مصرفي به انواع زير تقسيم مي‌شوند:

 ورق هاي استيل آجدار:

اين نوع ورق كه از استيل ۳۰۴ توليد مي‌شود كاربرد هاي گوناگوني در صنايع غذايي، مصارف پزشكي و صنايع نفت و  پتروشيمي دارد.

ورق آجدار آلومينيوم:

از ويژگي‌هاي اين ورق مي‌توان به سبك بودن ، سهولت در حمل و نقل و نصب، مقاومت بالا در برابر خوردگي و زنگ زدگي اشاره كرد. اين ورق‌ در دو نوع رنگي و بدون رنگ توليد مي‌شود.

ورق آجدار گالوانيزه:

اين نوع ورق به دليل اينكه با يك لايه عنصر روي پوشش داده شده است، در برابر پوسيدگي و خوردگي مقاومت و طول عمر بالايي دارد. ويكي از دلايلي كه از اين ورق در مناطق مرطوب استفاده ميشود همين موضوع است

ورق آجدار آهني:

در ساخت ورق آهني آجدار از فولاد آلياژي st37  استفاده مي‌شود. البته از ورق‌هاي st44 و st52 نيز در توليد اين ورق هاي برجسته مي‌توان استفاده كرد. ويژگي خاص ورق آهني آجدار قيمت مناسب آن نسبت به ساير ورق‌هاي آجدار است.

از نظر نحوه و روش توليد ورق‌هاي آجدار در دو نوع زير توليد و روانه ي بازار مي‌گردند:

ورق آجدار فابريك:

در روش فابريك يك ورق برجسته و آجدار به ورق پايه اضافه مي‌شود و به همين دليل وزن و قيمت اين ورق‌هاي فابريك بيشتر از نوع پرسي است. به علاوه ورق‌هاي فابريك تميزتر ساخته شده و سطح زيرين آن‌ها كاملاً صاف و يكدست است.

ورق آجدار پرسي:

در روش پرسي يك ورق ساده خارج از خط توليد كارخانه توسط دستگاه‌هاي مخصوص پرس به صورت آجدار در مي‌آيند و شكل‌هاي برجسته هندسي روي ان‌ها ايجاد مي‌شود.

 

نكات زير را هنگام خريد انواع ورق آجدار در نظر بگيريد:

  • قيمت ورق آجدار به صورت روزانه تعيين مي‌شود و به دليل وابستگي به عوامل مختلف در نوسان است. به همين دليل توصيه مي‌شود قبل از ثبت سفارش خود، از طريق مراجع به روز از قيمت‌ها را استعلام كنيد.
  • قبل از خريد، انواع ورق را بررسي كرده و سپس متناسب با نياز پروژه‌ي خود نوع ورق را انتخاب كنيد.
  • صخامت ورق‌هاي فولادي تأثير زيادي بر روي وزن و قيمت نهايي آن خواهد گذاشت. لذا در انتخاب ضخامت ورق موردنياز خود دقت كنيد.
  • كيفيت و قيمت ورق آجدار توليد شده توسط هر كارخانه متفاوت است. هنگام خريد به اين موضوع توجه داشته باشيد و از اصالت محصول اطمينان حاصل كنيد.

 براي اطلاع از قيمت روز ورق آجدار و يا در صورت هر گونه ابهام و يا سوالي در مورد خريد و يا روش ثبت سفارش ورق آجدار مي‌توانيد با شماره‌هاي 34055-031  بگيريد.

 

بازرگاني آراد آهن مركز فروش ورق اجدار با بيش از ۲۰ سال سابقه انواع ورق‌هاي آجدار توليد شده توسط كارخانجات مطرح كشور را در بازار آهن ايران عرضه مي‌نمايد. شما مي‌توانيد با خريد از بازرگاني آراد آهن به بهترين قيمت ورق آجدار در بازار ايران دسترسي پيدا كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۹:۵۶ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

عرضه تيرآهن با بهترين قيمت در مرجع فروش آهن آلات

 

 

تيرآهن نقش مهمي درطول و عمر استحكام سازه ايفا مي كند و يكي از انواع مقاطع فولادي هستند، كه اهميت و كاربرد زيادي در ساخت پروژه‌هاي ساختماني و صنعتي دارد.كوچكترين بي دقتي در محاسبات تعداد، حجم و برآورد هزينه‌هاي پروژه بدون در نظر گرفتن قيمت روز انواع تيرآهن مي‌تواند، براي پيمانكاران و سازندگان گران تمام شود.

تيرآهن چيست؟

در ساختمان‌ها و سازه‌ها، از ستون‌هايي براي استوار سازي و استحكام بخشي استفاده مي‌شود. در دل اين ستون‌ها از تيرآهن به منظور انتقال وزن و بار ساير مصالح كمك ميگيرند.

مزايا استفاده از تيرآهن :

  • سرعت بالاي نصب و اجرا
  • قابليت استفاده در ارتفاعات
  •  اشغال فضاي كم نسبت به بتن آرمه

معايب استفاده از تيرآهن‌ها :

  • كاهش مقاومت سازه با بالا رفتن دما،
  • احتمال خمش شدن تيرآهن‌ها زير فشار،
  • آسيب‌پذيري بيشتر در برابر شرايط جوي

تيرآهن‌ها مطابق با استانداردهاي مختلف و توسط كارخانجات معتبري در كشور توليد و به بازار عرضه مي‌شوندكه براساس همين استانداردها، تيرآهن‌ها را در سه نوع زير تقسيم بندي مي‌شوند:

تير آهن‌هاي IPE

پركاربردترين تيرآهن‌هاي موجود در بازار ايران تيرآهن‌هاي IPE مي باشدرايج بودن استفاده از اين نوع تيرآهن موجب شده است، به عنوان تيرآهن معمولي نامگذاري شودارتفاع اين تيرآهن بين ۸۰ تا ۶۰۰ ميلميمتر است. و با بال‌هاي يكدست و در  ضخامت‌هاي ثابت توليد مي‌شود.

تيرآهن نرمال INP

شكل ظاهري اين تيرآهن‌ها نيز مانند حرف I  انگليسي است. ويژگي خاصي كه  اين تيرآهن را از تيرآهن IPE متفاوت مي‌سازد، متغيير بودن ضخامت بال آن است. در تيرآهن نرمال ضخامت بال با دورشدن از جان تيرآهن ، كمتر مي‌شود.

براي خريد تيرآهن مورد نظر خود مي توانيد با كارشناسان آراد آهن تماس بگيريد.

تيرآهن بال پهن IPB

تيرآهن IPB با بال هاي پهن و عريضي كه  دارد از نظر ظاهري به حرف انگليسي H  شباهت پيدا كرده است و به همين دليل به نام تيرآهن H نيز در بازار شناخته مي‌شود.

قيمت تيرآهن بال پهن به صورت كيلويي محاسبه مي‌شود و هرچه وزن آن سنگين‌تر باشد به طبع قيمت بالاتري پيدا مي‌كند.

 

تيرآهن لانه زنبوري چيست؟

طراحي ويژه تيرآهن‌هاي لانه زنبوري CPE   يا CNP به دليل شباهت با كندوهاي زنبورعسل اين مقطع را به اين نام معروف كرد.

در جان تيرآهن‌هاي لانه زنبوري درست مثل كندو شش ضلعي‌هاي تو خالي ايجاد مي شود. اين نوع طراحي ساختار باعث سبكتر شدن وزن تيرآهن‌ها، افزايش مقاومت خمشي در آن‌ها و سهولت عبور لوله‌ها، سيم‌هاي برق و تأسيسات از داخل آن است.

 

كارخانه ذوب آهن اصفهان:

در ميان كارخانجات كشور، كارخانه ذوب آهن اصفهان قديمي‌ترين و مهم‌ترين كارخانه توليد تيرآهن به شمار مي‌رود. اين كارخانه كه در جنوب غربي استان اصفهان قرار دارد، در سال 1344 تأسيس و آغاز به كار كرد.

قيمت تيرآهن ذوب آهن اصفهان به كيفيت، سايز و وزن، نرخ ارز، تورم، ميزان عرضه و تقاضا و …. بستگي دارد.

 

براي خريد اين محصول فولادي مي‌توانيد به صورت حضوري به كارخانجات نام برده در بالا مراجعه كنيد و يا اگر فرصت كافي را نداريد، مي‌توانيد با ثبت سفارش خود در شركت آراد آهن مرجع فروش محصولات فولادي صنعتي و ساختماني، مصالح مورد نياز در پروژه‌هاي خود را با كيفيت و قيمتي برابر با كارخانه توليدي خريداري كنيد.

 

خريد تير آهن از آراد آهن را مي‌توانيد بدون نياز به مراجعه حضوري و تنها با يك تماس و به صورت غيرحضوري انجام دهيد و بدين ترتيب علاوه بر بهره‌مندي از بهترين قيمت تيرآهن در بازار مي‌توانيد در زمان و هزينه‌هاي رفت و آمد خود صرفه جويي كنيد.

جهت اطلاع بيشتر از شرايط فروش تيرآهن در بازرگاني آرادآهن تماس بگيريد.


برچسب: قيمت تيرآهن، خريد تيرآهن، قيمت تيرآهن INP، قيمت تيرآهن IPE، خريد تيرآهن INP، خريد تيرآهن INP، تيرآهن دوبل، تيردوبل، قيمت روز تيرآهن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۳:۴۲ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

همه چيز درباره كلاف ۵.۵ (حرارتي)و ۶.۵

 

 

قيمت كلاف 6.5 و 6.5 به دليل كاربرد فراوان  در صنايع مختلف براي مهندسان عمران فعال و متخصصان حائز اهميت است.

ميلگرد كلاف چيست؟

ميلگرد ها در كارخانه به صورت شاخه‌ا‌ي و يا كلاف بسته بندي مي‌شوند. در اين نوع بسته بندي كه ميلگرد به صورت دايره‌‌اي حول يك حلقه‌ پيچيه مي‌شوند. اين كار مزايايي از جمله  حجم كمتر، سهولت در جابه‌جايي، حمل و نقل و انبارداري  ميلگرد مي‌شود.

ميلگردهاي كلاف ساده در سايزهاي رايج زير توليد و مورد مصرف قرار مي‌گيرند:

  • ميلگرد۵.۵ كلاف ساده (حرارتي)
  • ۶.۵ كلاف ساده (حرارتي)
  • ميلگرد ۸ كلاف ساده
  • ميلگرد ۱۰ كلاف ساده
  • سايزهاي ۱۲ و حتي بالاتر نيز در كارخانجات در صورت سفارش مشتري توليد مي‌گردد.

 

جهت خريد كلاف ۵.۵ و۶.۵ (حرارتي)با قيمتي استثنايي مي‌توانيد با شماره‌ي 34055-031 تماس بگيريد.

نحوه‌ي توليد كلاف ميلگرد ۵.۵ و ۶.۵

براي توليد ميلگرد كلاف ابتدا درون كوره شمش گداخته مي ‌شوند و سپس به خط نورد گرم ارسال مي شوند. در خط نورد، شمش هاي فولادي مذاب با عبور از ميان غلتك هاي بزرگ و سنگين،كاهش ضخامت و افزايش طول و سطح مقطع دايره اي پيدا خواهند كرد .پس از دست يابي به شكل نهايي، ميلگرد ها به دور يك حلقه مشخص پيچيده مي‌شوند، و بعد از خنك شدن كامل به بازار براي رسيدن به دست مصرف كننده عرضه مي‌شوند.

 

بازرگاني آرادآهن، با خريد در تناژهاي بالا از كارخانجات توليد كننده كلاف ميلگرد و برقراري ارتباط مستمر با آن‌ها، موفق به عرضه ارزانترين كلاف در ايران است. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره ي 34055-031 با ما تماس بگيريد.

انواع كلاف براساس آلياژ

به دليل ترد بودن عنصر آهن به تنهايي نمي‌توان از اين عنصر براي ساخت مقاطع فولادي استفاده كرد و بايد با عناصر ديگر تركيب شده  تا به مقاطعي مستحكم و مقاوم دست پيدا كرد. يكي از اين عناصر، كربن است . تفاوت درصد عنصر كربن در آلياژ ميلگرد كلاف باعث مي‌شود ويژگي‌هاي خاصي پيدا كرده و درنتيجه رفتارهاي متفاوتي داشته باشد. بر اساس درصد كربني كه در آلياژ ميلگردهاي كلاف استفاده مي شود اين محصولات را در سه نوع زير تقسيم بندي مي‌كنند:

ميلگرد كلاف كم كربن:

در آلياژ اين ميلگرد كلاف از عنصر كربن با درصد پاييني استفاده مي شود. ميلگردهاي كلاف كم كربن از مقاومت پايين‌تري نسبت به انواع ديگر برخوردارند اما ويژگي‌هاي مفيد ديگري چون قابليت فرم پذيري و كش پذيري بالايي دارند.كلاف ۵.۵ و ۶.۵ جزء ميلگردهاي كلاف كم كربن به شمار مي‌روند.

ميلگرد كلاف متوسط:

در اين محصول عنصر كربن به اندازه‌ي متوسط به كار برده شده است. ميلگردهاي كلاف متوسط جزو محصولات فولادي نيمه نرم و نيمه سخت به شمار مي‌روند. اين مقاطع فولادي مقاومت بالاتري نسبت به ميلگردهاي كلاف كم كربن دارند اما در مقابل به اندازه‌ي آن‌ها انعطاف پذير نيستند

كلاف پر كربن:

اين ميلگرد كلاف پر كربن با دارا بودن درصد بالايي از عنصر كربن در آلياژ خود، محصول فولادي سختي به شمار مي‌رود. مقاومت و استحكام آن بالا. اما در مقابل انعطاف پذيري كمي دارد

كاربردهاي ميلگرد كلاف در صنايع مختلف:

ميلگردهاي كلاف كاربردهاي بسياري در صنايع مختلف دارند. به همين دليل ميزان تقاضا براي خريد اين نوع ميلگردها بسيار زياد است. به خصوص خريد كلاف ۵.۵ و ۶.۵ (حرارتي) در بازار آمار بالايي را به صورت روزانه به خود اختصاص مي‌دهد. مواردي از كاربردهاي ميلگرد كلاف عبارتند از:

  • توليد دكل، كابل‌ها و سيم‌هاي برق
  • ساخت انواع تاير و لاستيك ماشين
  • ساخت پيچ و مهره
  • توليد سيم‌هاي بكسل قوي
  • استفاده در صنايع الكترودسازي و جوشكاري
  • ساخت قطعات مختلف خودرو مثل فنر خودرو، سوپاپ‌ها و…
  • ساخت انواع توري‌ها و صافي ها چون توري مرغي، توري حصاري و …

آراد آهن بزرگترين تامين كننده انواع كلاف ساده و آجدار در ايران

بازرگاني آراد آهن با بيش از دو دهه سابقه به عنوان بزرگترين مرجع فروش انواع كلاف ساده و آجدار در سطح كشور فعاليت دارد. اين شركت مرجع فروش كليه كارخانجات داخلي است.و محصولات خود را با كمترين قيمت در بازار و نيز تضمين كيفيت به صورت حضوري و غيرحضوري به فروش مي‌رساند.

شما مي‌توانيد در هر شهر و يا استاني از ايران تنها با برقراري يك تماس(34055-031) به صورت غيرحضوري سفارشات خود را ثبت كرده و در كمترين زمان ممكن محصولات خود را تحويل بگيريد.

 

 


برچسب: قيمت ميلگرد، كلاف، كلاف 6.5، قيمت كلاف،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۷:۵۸ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)